Coöperatie Dichtbij maakt het mogelijk dat mensen die zorg of ondersteuning nodig hebben, veilig thuis kunnen blijven wonen, leven en sterven. Onze zorg leveren wij met coöperatieleden. Bevlogen organisaties, groot en klein, die zich door lidmaatschap conformeren aan onze missie, visie en kwaliteitseisen. Om te beoordelen of geïnteresseerde organisaties kunnen toetreden én voor het voeren van kwaliteitsgesprekken met huidige leden, zoeken wij een auditor. Iemand die de soms zakelijke kant van een (toetredings)audit kan combineren met een persoonlijke en warme aanpak.
Over Coöperatie Dichtbij
Coöperatie Dichtbij is een coöperatie van zelfstandige zorgverleners (zzp’ers) en zorgorganisaties. Met elkaar bieden wij zorg en begeleiding aan kinderen, jongeren en volwassenen. De coöperatie is inmiddels een flinke speler in de noordelijke zorgmarkt. Jaarlijks bieden we aan ruim 1.600 cliënten verzorging, verpleging en begeleiding. Ons werkgebied is Noord- en Oost-Nederland.
De leden van Coöperatie Dichtbij besteden bepaalde taken op het gebied van bestuur, administratie en declaratie, marketing en kwaliteit uit aan het centrale kantoor in Groningen. De Raad van Bestuur heeft de dagelijkse leiding over het centrale kantoor. Hier werken ongeveer 35 Dichtbij-werkers in zelfsturende teams.
Lees meer over Coöperatie Dichtbij
Waarom deze vacature?
De afgelopen jaren is de grootte, diversiteit en complexiteit van onze dienstverlening toegenomen. Inmiddels zijn we actief binnen de domeinen Zorgverzekeringswet (Zvw), Wet langdurige zorg (Wlz), Wet maatschappelijke ondersteuning, Jeugdzorg en Forensische zorg en hebben we een eigen scholingscentrum voor zorg- en hulpverleners. Als coöperatie hechten we groot belang aan kwaliteit (van zorg), hoe groot, divers en complex we ook mogen zijn. Verschillende werkers houden zich daarom dagelijks bezig met het borgen en verhogen van kwaliteit van zorg, een goede werking van ons kwaliteitsmanagementsysteem én het contractmanagement met financiers. Onze collega’s op dit gebied zoeken versterking, en wel in de rol van auditor.
Wat doe je als auditor?
In het kort: je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van audits, bijvoorbeeld bij de toetreding van nieuwe leden. Daarbij controleer je of de organisaties voldoen aan de minimale kwaliteitseisen en of zij passen bij Coöperatie Dichtbij en haar missie en visie. Daarnaast voer je kwaliteitsgesprekken met leden in alle domeinen. Dit doe je door middel van waarderend auditen. Dit betekent dat je focust op wat goed gaat en samen met de leden reflecteert om samen te komen tot een betere kwaliteit. Je bent servicegericht en bent je bewust dat de leden ons tot coöperatie maken. Wij hebben te maken met verschillende financiers, meestal zorgverzekeraars, gemeenten en zorgkantoren. Er komen steeds meer verschillende contracten bij, met bijbehorende dienstverlening. Wij willen borgen dat we de gemaakte afspraken met onze financiers nakomen. Je moet dus in staat zijn om deze eisen te vertalen naar onze leden. Je bent de spin in het web, de regisseur die zorgt dat alles op dit gebied voor elkaar komt!
Wat verwachten we van je?
Allereerst ervaring op het gebied van kwaliteitsmanagement, liefst in een zorgorganisatie. Kennis van de Zorgverzekeringswet en/of Wet langdurige zorg? Dan is dat een pre.
Als professional ben je secuur en in staat om contractuele verplichtingen te vertalen naar onze dienstverlening. Je kunt goed plannen en coördineren. Je vindt het leuk om problemen op te lossen en te multitasken.
Je kunt in een snel veranderende omgeving werken die dynamisch en soms turbulent is. Het werken in zelfsturende teams is je bekend of lijkt je iets dat bij jou past. Je beschikt over hbo-werk- en -denkniveau.
Wat bieden wij?
Binnen Coöperatie Dichtbij is er een open cultuur waarbij beslissingen zo laag mogelijk in de organisatie worden genomen. Er wordt vanuit een intrinsieke motivatie keihard gewerkt maar ook veel gelachen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, en bij die verantwoordelijkheid hoort ook vrijheid. Vrijheid in de vorm van eigen ideeën uitvoeren en projecten initiëren, maar ook in de vorm van je eigen agenda indelen en hybride werken. Hierdoor heb je zelf veel invloed op een goede werk-en-privé-balans en kun je zelf bepalen wanneer je thuis en op locatie werkt.
Ook krijg je een laptop tot je beschikking, bieden we gratis lunch op kantoor en leuke personeelsuitjes als het jaarlijkse Dichtbij-kamp en Dichtbij-diner. Bovendien is er volop ruimte voor opleiding, ambitie en persoonlijke ontwikkeling.
Ga je aan de slag voor Dichtbij? Dan wacht jou een fijn team van collega’s en een warme, positieve werksfeer. Je komt te werken bij een unieke zorgorganisatie in een energieke, dynamische omgeving. Je krijgt een baan van betekenis, in een maatschappelijk relevante sector, middenin de samenleving.
Inschaling en dienstverband
Inschaling van deze functie is FWG 50 (CAO VVT). Het gaat om een functie van 32-36 uur per week. Er is uitzicht op een vast dienstverband.
Solliciteer op jouw manier
Coöperatie Dichtbij is een laagdrempelige organisatie met korte lijnen. De manier van solliciteren laten we dan ook graag aan jou over. Wil je jouw motivatie en kwaliteiten laten zien met een brief en CV? Mail ons op info@dichtbij.coop. Wil je jouw interesse graag mondeling toelichten? Bel onze collega Theo op 050 577 8886 of drink een kop koffie met hem aan de Hereweg 120 in Groningen. Liever chatten met onze collega? Theo is bereikbaar via 06 10 15 21 83 of via PM op sociale media.
Hoe je ook wilt solliciteren op deze functie, doe het voor 1 juli 2022.